شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

►►فوتبالFC ►►

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

رئال – شالکه، ژرمن‌ها فقط براي اعتبار مي‌جنگند

آبي پوشان لندن براي صعود به يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا بايد در استمفوردبريج از سد تيم سخت کوش گالاتاسراي بگذرند. اما رئال مادريد در سانتياگو برنابئو کار راحتي برابر شالکه پيش رو دارد و تا حدودي صعودش را با توجه به نتيجه ديدار رفت نهايي کرده است

شکلک های محدثه

در ادامه دور برگشت يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب دو ديدار برگزار مي شود.

* چلسي-گالاتاسراي

دو تيم در شرايطي پاي به اين ديدار مي گذارند که شانس آبي پوشان لندن براي صعود به يک چهارم نهايي بيشتر از حريف ترکيه‌اي است چرا که شاگردان مورينيو در ديدار رفت به تساوي ارزشمند يک بر يک دست يافتند که اين مي تواند کمک زيادي به صعود آنها به دور بعد کند البته در اين ديدار چلسي مي‌توانست به توجه به موقعيت‌هاي زيادي گلزني سه امتياز را به دست آورد و تا حدودي صعودش را به دور بعد نهايي کند اما در نهايت گل تساوي را دريافت کرد تا کار اين تيم براي صعود سخت شود.

چلسي در فصل جاري رقابت‌هاي ليگ جزيره با هدايت ژوزه مورينيو نتايج خوبي کسب کرده است و يکي از شانس‌هاي اصلي کسب عنوان قهرماني است. اين تيم با 66 امتياز در صدر جدول رده‌بندي قرار دارد البته شاگردان آقاي خاص در هفته سي‌ام شکست تلخي را برابر استون ويلا متحمل شدند و با يک گل بازي را واگذار کردند تا با روحيه بدي پاي به ديدار برابر گالاتاسراي گذارند.

اين شکست تلخ خارج خانه چلسي در حالي رقم خورد که دو بازيکن اين تيم با کارت قرمز از بازي اخراج شدند البته داور ژوزه مورينيو سرمربي پرتغالي چلسي را هم به علت اعتراض زياد از بازي اخراج کرد با اين حال سرمربي پرتغالي چلسي ترجيح داد تا بعد از بازي سکوت کند چرا که به قول خودش نمي‌خواست اعتراض کند تا با محروميت مواجه شود. او ديدار برابر گالاتاسراي را سخت دانست و گفت: ديگر نبايد به بازي برابر استون ويلا فکر کنيم. الان نوبت آن است که به ديدار حساس برابر گالاتاسراي فکر کنيم. ديدار سختي است.

اما گالاتاسراي در اين چند سال اخير متحول شده است. اين تيم ترکيه‌اي با جذب ستاره‌هاي چون ديديه دروگبا،وسلي اسنايدر و دي‌بوئه نشان داده است که تنها به قهرماني در ليگ ترکيه چشم ندوخته است بلکه مي خواهد در ليگ قهرمانان اروپا هم به مراحل بالاتر صعود کند.

هدايت اين تيم را در فصل جاري روبرتو مانچيني سرمربي سابق منچستر سيتي برعهده دارد. حضور اين مربي ايتاليايي مي ‌تواند کمک زيادي به اين تيم ترکيه در ديدار حساس سه شنبه شب کند چرا که مانچيني چند سال هدايت منچستر سيتي را برعهده گرفت و بارها برابر چلسي به ميدان رفت. شاگردان مانچيني در ليگ ترکيه نتايج خوبي کسب نکرده‌اند و با تيم صدرنشين فنرباغچه 2 امتياز اختلاف دارند اين درحالي است که دو بازي بيشتر از فنرباغچه هم انجام داده اند که ممکن است اين دو امتياز به 8 امتياز افزايش يابد که در اين حالت کار مانچيني و شاگردانش براي قهرماني بسيار سخت مي‌شود. اين تيم در هفته بيست و پنجم ليگ ترکيه با تساوي بدون گل برابر کارابوک اسپور متوقف شد تا با روحيه بدي پاي به ديدار برابر چلسي گذارد.

اين ديدار براي يک بازيکن از اهميت بسيار زيادي برخوردار است و آن ديديه دروگبا ساحل عاجي است که چهره بسيار محبوبي در استمفوردبريج به شمار مي‌آيد. دروگبا سالها با پيراهن چلسي درخشيد و سهم بسزايي در قهرماني اين در ليگ قهرمانان اروپا در سال 2011 داشت با اين حال ترجيح داد تا از چلسي جدا شود و به فوتبال چين برود. او در چين با پيشنهاد خوب گالاتاسراي مواجه شد و به اين تيم ترکيه ‌اي پيوست.

مورينيو در واکنش به بازگشت دروگبا به استمفوردبريج گفت: دروگبا در اينجا چهره محبوبي است اما او با پيراهن گالاتاسراي بازي مي کند و 90 دقيقه دوست ما نخواهد بود.

خود دروگبا هم مي گويد آنقدر در استمفوردبريج بازي کرده است که حتي چشم بسته هم مي تواند دروازه چلسي را باز کند البته احتمال دارد که مانچيني در ديدار سه شنبه شب دروگبا را تنبيه کند و از او استفاده نکند چرا که اين مهاجم ساحل عاجي در ديدار اين هفته گالاتاسراي در ليگ ترکيه پس از تعويض شدن در دقيقه 89 به شدت به تصميم مانچيني اعتراض کرد و حتي بطري کنار زمين را با لگد زد.

* رئال مادريد- شالکه

شايد به راحتي بتوان گفت که رئال مادريد صعود خود را به يک چهارم نهايي نهايي کرده است چرا که کهکشانيها در ديدار رفت که در آلمان برگزار شد جشنواره گل به راه انداختند و حريف خود را با نتيجه شش بر يک از پيش رو برداشتند تا کار را در همان ديدار رفت تمام کند.

رئال مادريد با هدايت کارلو آنچلوتي فصل بسيار خوبي را پشت سرمي گذارد. شاگردان آنچلوتي در رقابت‌هاي ليگا عملکرد خوبي داشته‌اند و با 70 امتياز در صدر جدول رده‌بندي قرار دارند. اين تيم در هفته بيست و هشتم در ديداري حساس و سخت موفق شد با تک گل کريستيانو رونالدو ستاره پرتغالي خود مالگا را شکست دهد تا با روحيه خوبي پاي به ديدار برابر شالکه گذارد.

احتمال دارد که کارلو آنچلوتي در ديدار سه‌شنبه شب به چند بازيکن اصلي رئال استراحت بدهد چرا که صعود اين تيم به مرحله بعد تا حدود بسيار زيادي نهايي شده است گذشته از اين کهکشاني‌ها در حساس‌ترين بازي هفته بيست و نهم رقابت‌هاي ليگا يکشنبه هفته آينده در سانتياگو برنابئو بايد از بارسلونا پذيرايي کند ديداري که براي دو تيم به ويژه بارسلونا با توجه به شرايط جدول رده‌بندي از حساسيت بسيار بالايي برخوردار است بنابرين طبيعي است که آنچلوتي در ديدار سه‌شنبه شب به چند بازيکن اصلي خود استراحت دهد تا با آمادگي بيشتر برابر حريف سنتي خود به ميدان روند البته بازيکنان رئال پس از پيروزي برابر مالگا تاکيد کردند که بازي برابر شالکه را حتي با وجود پيروزي پرگل در ديدار رفت دست کم نخواهند گرفت.

شالکه در فصل جاري رقابت هاي بوندسليگا تا حدودي نتايج خوبي کسب کرده است و با 47 امتياز در جايگاه سوم جدول رده‌بندي قرار دارد. اين تيم در هفته بيست و پنجم با نتيجه دو بر يک از سد اوگسبورگ گذشت تا با روحيه خوبي برابر رئال مادريد به ميدان رود البته با توجه به نتيجه ديدار رفت حتي خوشبين ترين هوادار شالکه هم شانسي براي صعود اين تيم به دور رفت قائل نمي‌شود.

استقلال -الجزيره؛ شکار عنکبوت در آزادي

در آخرين‌ سه‌شنبه سال دو تيم استقلال و تراکتورسازي در ليگ قهرمانان آسيا به مصاف حريفان اماراتي خود مي‌روند.

شکلک های محدثه


در آخرين سه‌شنبه سال 92 دو تيم ايراني استقلال و تراکتورسازي در ليگ قهرمانان آسيا به مصاف حريفان مي‌روند. استقلال براي اميدوار ماندن به صعود مي‌جنگد و تراکتورسازي براي حفظ صدرنشيني‌اش، فوتبالدوستان ايراني انتظار آتش‌بازي خوبي از اين دو تيم قرمز و آبي در آسيا دارند.

نگاهي به اين دو بازي مي‌اندازيم؛

استقلال - الجزيره امارات؛ شکار عنکبوت در چهارشنبه‌سوري

استقلال که فصل گذشته به جمع چهار تيم برتر آسيا راه پيدا کرده بود در اين فصل شروع بسيار بدي در ليگ قهرمانان داشت. يک شکست خانگي مقابل الشباب عربستان و باخت مقابل تيم الريان قطر باعث شده که فشار رواني زيادي روي بازيکنان و کادر فني اين تيم بيايد، به خصوص مهدي رحمتي کاپيتان استقلال چند روز اخير تحت فشار انتقادهاي شديد قرار گرفت. اکنون آبي‌پوشان ايراني براي اعاده حيثيت و بازگشت به رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا بايد در آخرين سه‌شنبه سال (چهارشنبه‌سوري) به پيروزي برسند.

استقلال اگر در اين ديدار خانگي سه امتياز را از تيم صدرنشين الجزيره امارات بگيرد مي‌تواند به آسيا برگردد اما مساوي نتيجه‌اي خوشايندي براي استقلال محسوب نمي‌شود، بعيد است تيموريان بتواند در اين بازي براي آبي‌پوشان بازي کند وضعيت سياوش اکبرپور هم همين‌طور است. اکبرپور در اين بازي به دليل مصدوميت نمي‌تواند به ميدان برود. الجزيره‌ که با دو برد متوالي صدرنشين شده، براي نباختن به ايران مي‌آيد چون با يک مساوي هم اين تيم اماراتي صدرنشين مي‌ماند.

الجزيره که عنوان عنکبوت را يدک مي‌کشد همواره مقابل استقلال نتايج خوبي گرفته است؛ الجزيره در فصول 2009، 2010، 2012 و فصل جاري با استقلال هم‌گروه بوده تا در 6 فصلي که آسيا را تجربه کرده‌ است، 4 فصل آن را با هم‌گروهي با پسران آبي سپري کرده باشد.

حاصل کار دو تيم در فصل 2009 دو تساوي، در فصل 2010 يک تساوي و يک برد به سود تيم اماراتي و در فصل 2012 هم يک شکست خانگي براي استقلال و يک تساوي ديگر بوده است تا به اين ترتيب هيچگاه استقلالي‌ها در آسيا موفق به شکست اين حريف اماراتي نشده باشند، اميدواريم اولين برد نوبرانه استقلال مقابل اين تيم در چهارشنبه‌سوري 92 رقم بخورد و پسران آبي‌ بتوانند عنکوبت اماراتي را شکار کنند تا عيدي خوبي به هواداران‌شان بدهند. مهاجمان استقلال بايد طلسم گل‌نزني خود را در اين فصل ليگ قهرمانان بشکنند و اولين گل‌هاي آسيايي‌شان را بزنند.

جدول گروه A

1- الجزيره امارات 6 امتياز

2-الريان قطر 3 امتياز

3- االشباب عربستان 3 امتياز

4- استقلال بدون امتياز

العين امارات- تراکتورسازي ايران؛ سرخپوشان به دنبال حفظ صدر

تراکتورسازي با 4 امتياز صدرنشين گروه است و اگر بتواند مقابل العين امارات يک امتياز هم بگيرد همچنان صدرنشين باقي مي‌ماند و در صورت پيروزي و کسب سه امتياز گام بلندي به سوي صعود برخواهد داشت.

قرمزپوشان تبريزي عادت عجيبي در اين فصل ليگ قهرمانان پيدا کرده‌اند و در دو بازي ابتدايي دو بازيکن اخراجي ‌داشتند. در بازي اول علي کريمي و در ديدار با تيم لخوياي قطر محمد نصرتي اخراج شد. به اين ترتيب نصرتي در اين بازي حضور ندارد اما علي کريمي در کنار سرخپوشان حضور دارد. تراکتورسازي مي‌خواهد در شب چهارشنبه‌سوري در امارات آتش‌بازي بپا کند و به هواداران پرشورش عيدي بدهد.

جدول گروه C

1- تراکتورسازي 4 امتياز

2- العين امارات 3 امتياز

3-الاتحاد عربستان 3 امتياز

4- لخويا يک امتياز

پيروزي يوونتوس و فيورنتينا مقابل حريفان

بانوي پير با برتري مقابل جنوا صدرنشيني خود را در جدول سري A ايتاليا استحکام بخشيد.

شکلک های محدثه



هفته بيست‌و‌هشتم مسابقات فوتبال سري A باشگاه‌هاي ايتاليا شب گذشته (يک‌شنبه) با انجام 2 ديدار پيگيري شد که طي آن تيم‌هاي يوونتوس و فيورنتينا مقابل رقباي خود به پيروزي رسيدند.

در يکي از اين ديدارها تيم فوتبال جنوا در خانه خود به مصاف يوونتوس، مدافع عنوان قهرماني رفت. يوونتوس که در حال حاضر صدرنشين بلامنازع سري A است موفق شد اين بازي را با نتيجه يک بر صفر به سود خود خاتمه دهد.

تنها گل اين بازي را آندره‌آ پيرلو، هافبک ملي‌پوش بيانکونري در دقيقه 89 به ثمر رساند. همچنين در اين ديدار امانوئل کالايو در دقيقه 72 يک ضربه پنالتي را براي جنوا از دست داد.

شاگردان آنتونيو کونته با اين برد 75 امتيازي شدند و صدرنشيني خود در جدول رده‌بندي سري A را استحکام بخشيدند. جنوا هم 35 امتيازي شد و درمکان دوازدهم جدول قرار گرفت.

در ديگر ديدار شب گذشته فيورنتينا در خانه خود با نتيجه 3 بر يک از سد کيه‌وو ورونا گذشت. ويولا در اين بازي توسط خوان کواردادو (11)، آلساندرو ماتري (39) و ماريو گومز (89) به گل رسيد و تنها گل کيه‌وو را هم آلبرتو پالوشي در دقيقه 62 به ثمر رساند.

در اين بازي ديويد پيزارو در دقيقه 81 يک ضربه پنالتي را براي فيورنتينا به هدر داد. اين تيم با برتري مقابل کيه‌وو 48 امتيازي شد و به رده چهارم صعود کرد.

پرونده هفته بيست‌و‌هشتم سري A ايتاليا امشب (دوشنبه) با انجام 2 ديدار بسته مي‌شود که در بازي اول تورينو در ديداري خانگي به مصاف ناپولي مي‌رود و در آخرين بازي هفته رم در ورزشگاه المپيکوي شهر رم به ديدار اودينزه خواهد رفت.

در حال حاضر در جدول رده‌بندي اين رقابت‌ها يوونتوس با 75 امتياز صدرنشين است و تيم‌هاي رم و ناپولي به ترتيب با 58 و 55 امتياز در مکان‌هاي دوم و سوم ايستاده‌اند.

آگوئرو داربي منچستر را از دست داد


سرمربي شيليايي تيم فوتبال منچسترسيتي از دوري دو هفته اي مهاجم آرژانتيني اين تيم از مسابقات خبر داد


مانوئل پييگريني اعلام کرد سرخيو آگوئرو در بازي هفته قبل در ليگ قهرمانان اروپا برابر بارسلونا از ناحيه زردپي زانو آسيب ديد و دو هفته بازي نخواهد کرد.

بدين ترتيب آگوئرو که اين فصل با مصدوميت هاي متوالي روبرو شده اما در رقابت هاي مختلف 26 گل براي اين تيم به ثمر رسانده است ، در بازي امروز برابر هول سيتي به ميدان نمي آيد و بازي هاي حساس برابر فولام و نيز داربي منچستر براي منچستريونايتد را نيز از دست خواهد داد.

وي ماه فوريه نيز در 5 بازي شرکت نکرد.

پيروزي منچسترسيتي در خانه هال‌سيتي

با پيروزي آبي‌پوشان لندن در خانه هال‌سيتي سي‌امين هفته ليگ برتر انگليس آغاز شد.

شکلک های محدثه


در نخستين ديدار از هفته سي‌ام ليگ برتر انگليس، عصر امروز (شنبه) تيم فوتبال منچسترسيتي موفق شد ميزبان خود، تيم هال‌سيتي را با نتيجه 2 بر صفر شکست دهد و موقتاً به رده دوم جدول رده‌بندي ليگ برتر صعود کند.

به نقل از تسنيم، در اين ديدار که اخراج وينسنت کومپاني، مدافع بلژيکي منچسترسيتي در دقيقه 10، نايب قهرمان فصل گذشته ليگ برتر را 10 نفره کرد، داويد سيلوا در دقيقه 14 گل نخست و ادين ژکو در دقيقه 90 دومين گل بازي را به ثمر رساندند. من‌سيتي که 2 بازي معوقه دارد، با اين پيروزي 60 امتياز شد و موقتاً فاصله خود را با چلسي صدرنشين به 6 امتياز کاهش داد.

هفته سي‌ام ليگ برتر انگليس امشب با برگزاري 7 ديدار پيگيري مي‌شود که در مهم‌ترين آنها چلسي از ساعت 21 به وقت تهران ميهمان آستون ويلاست. پيش از اين ديدار، ياران اشکان دژاگه در فولام نيز از ساعت 18:30 ميزبان نيوکاسل هستند.

برنامه ساير ديدارهاي امشب به شرح زير است:

اورتون - کارديف‌سيتي

ساوتهمپتون - نوريچ

استوک‌سيتي - وستهام

ساندرلند - کريستال‌پالاس

سوانزي - وست‌برومويچ

در جدول رده‌بندي پس از چلسي 66 امتيازي و من‌سيتي 60 امتيازي، تيم‌هاي ليورپول و آرسنال هر 2 با 59 و برحسب تفاضل گل در رده‌هاي سوم و چهارم قرار دارند.

محجوب باشگاه ملوان را تحويل داد و رفت


مالک جديد باشگاه ملوان اين باشگاه را تحويل داد و رفت.

شکلک های محدثه

سيروس محجوب که حدود سه ماه پيش به عنوان مالک باشگاه ملوان به انزلي آمده بود روز گذشته اين باشگاه را به مسئولان محلي تحويل داد و از ادامه مالکيتش در باشگاه ملوان انصراف داد.

به گزارش فارس، مهم‌ترين دليل اين مسئله ميزان بدهي‌هاي سرسام‌آور باشگاه بود که به سيروس محجوب در ابتداي حضورش رقم 3 ميليارد تومان را عنوان کرده بودند اما مشخص شد که اين باشگاه حدود 10 ميليارد تومان بدهکار است.

حرکتي قابل تقدير از کريستيانو رونالدو


کريستيانو رونالدو ستاره پرتغالي تيم فوتبال رئال مادريد اسپانيا تمام هزينه هاي عمل جراحي مغز يک نوزاد 10 ماهه را پرداخت کرد.

شکلک های محدثه

اين نوزاد دهه ماهه اسپانيايي اريک اورتيز کروز نام دارد که از بدو تولد به نوعي ناهنجاري مغزي به نام ديسپلازي قشر مغز مبتلا بوده است.

به نقل از ايرنا و به گزارش روزنامه آاس چاپ اسپانيا، خانواده و آشنايان اين نوزاد در تلاش براي جمع کردن پول براي پرداخت هزينه هاي عمل وي، از رونالدو خواستند که يک جفت کفش و يکي از پيراهن هايش را به آنها بدهد تا با به حراج گذاشتنشان، بخشي از هزينه ها را تأمين کنند.

اما رونالدو در عوض تصميم گرفت پا پيش بگذارد و کل مبلغ 83 هزار دلار اين عمل جراحي را متقبل شود.

رونالدو تقريبا هفته اي 461 هزار دلار دستمزد مي گيرد بنابراين پولي که او بابت عمل جراحي اين نوزاد 10 ماهه پرداخت کرده، با وجود اينکه زياد هم برايش سنگين نبوده ولي حرکتي قابل تقدير از يک شخصيت برجسته و مشهور ورزشي به شمار مي رود.

رئيس جديد باشگاه بايرن‌مونيخ انتخاب شد

هربرت هاينر موقتا به عنوان رياست باشگاه بايرن از سوي هيئت مديره اين باشگاه معرفي شد

شکلک های محدثه

.

اولي هوينس، رييس باشگاه بايرن‌مونيخ به اتهام فرار از پرداخت ماليات به سه سال و نيم زندان محکوم شد.او روز جمعه رسما از رياست باشگاه بايرن استعفا داد تا دوران حبس خود را در زندان سپري کند.

به گزارش ايسنا، هيئت مديره باشگاه در جلسه‌اي که تشکيل داد هربرت هاينر را به سمت رئيس موقت باشگاه بايرن‌مونيخ معرفي کرد.

هربرت هاينر که رياست هيئت مديره کمپاني آديداس را بر عهده دارد و تا پيش از اين عضو هيئت مديره باشگاه بايرن بوده امروز با اتفاق آرا به عنوان رئيس جديد بايرن‌مونيخ منصوب شد.

باشگاه همچنين از اولي هوينس به خاطر تلاش‌هاي استثنائي‌اش در چهار دهه گذشته تقدير و تشکر کرد.

تاريخ قرعه کشي ليگ قهرمانان و ليگ اروپا



مراسم قرعه کشي مرحله يک چهارم نهايي رقابت هاي باشگاهي در اروپا در 21 مارس مصادف با اول فروردين در خانه فوتبال اروپا در نيون سوييس برگزار خواهد شد.

شکلک های محدثه

جياني اينفانتينو دبير کل، و جورجيو مارکتي، مدير رقابت‌هاي يوفا، به همراه لوييس فيگو به عنوان سفير بازي فينال در ليسبون پرتغال، در اين مراسم حضور خواهند داشت. قرعه کشي بازي هاي مرحله يک چهارم نهايي ليگ اروپا هم از جانب سفير بازي فينال در تورين ايتاليا، يعني چيرو فرارا، برگزار خواهد شد.

به گزارش ايسنا، اين دور از قرعه کشي ليگ قهرمانان هيچ رده بندي و پيش شرطي ندارد و ممکن است تيم‌هاي يک کشور نيز به هم بخورند. ديدارهاي اين دور از ليگ قهرمانان در روزهاي اول و دوم اپريل (12 و 13 فروردين 93) و 8 و 9 اپريل (19 و 20 فروردين) برگزار مي‌شود. اين تاريخ ها براي ليگ اروپا هم 14 و 21 فروردين خواهد بود.

قرعه کشي مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان و ليگ اروپا هم براي 11 اپريل، مصادف با 22 فروردين 93، برنامه ريزي شده است.

تاکنون صعود تيم هاي بايرن مونيخ، اتلتيکو مادريد، بارسلونا و پاري‌سن ژرمن به دور يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان، قطعي شده و بقيه تيم‌هاي صعود کرده طي اين هفته مشخص خواهند

تساوي صبا در ديداري دوستانه با تيم ملي جوانان

تيم فوتبال صباي قم در ديداري تدارکاتي مقابل تيم ملي جوانان به تساوي رسيد.

شکلک های محدثه

به نقل از سايت رسمي باشگاه صباي قم، عصر ديروز ازساعت 16 تيم فوتبال بزرگسالان صباي قم دريک ديدار تدارکاتي به مصاف تيم ملي جوانان کشورمان رفت.

اين ديدار در زمين آکادمي هتل المپيک برگزارشد و درنيمه نخست با تک گل تيم ملي جوانان به پايان رسيد و در ادامه نيز باز هم تيم جوانان بود که موفق به گلزني شد ولي باتدابير کادر فني درنيمه دوم بازي تيم صباي قم توانست با دو گل زيبا که يکي توسط رضا عنايتي از نقطه پنالتي و ديگري توسط فريدکريمي باضربه ايي ديدني بازي رابه تساوي کشاند.

12345678
last